Com ajudar si tenim un problema a Internet?

Des del Programa d’Internet Segura recordem que és a la vostra disposició, i a disposició dels vostres fills/es o del vostre centre educatiu, una LÍNIA D’AJUDA professionalitzada,  de forma gratuïta i totalment anònima, per a ajudar-vos en totes aquelles situacions conflictives amb les que poguessin trobar-se el vostres fills mentre utilitzen Internet, des de qualsevol dispositiu fix o mòbil.

Un equip d’experts en ciberseguretat, treballen, de forma àgil i eficaç, per atendre i resoldre els problemes més importants amb els que poden trobar-se els menors a Internet.

Ajuden en casos de:

  • Bullying escolar o ciberassetjament escolar a Internet.
  • Calúmnies, injúries i amenaces.
  • Ús no autoritzat de la teva imatge.
  • Grooming, assetjament sexual o abusos.
  • Pèrdues d’identitat, en xarxes socials o en altres entorns (persones que s’hagi fet passar per un menor creant un perfil fals)
  • Desordres d’addicció en l’ús de les tecnologies.

Podeu posar-vos directament en contacte a internetsegura.cat/contactar o al telèfon 116 111 d’Infància Respon (24h del dia els 365 dies de l’any).

 

Com podem evitar algunes situacions?

  1. Apreneu tot el que es pugui d’Internet: navegueu en família.
  2. Dialogueu sobre el que s’ha de fer o no a Internet.
  3. Limiteu el temps d’utilització d’Internet: ajuda a prevenir addiccions i fomenta les relacions cara a cara.
  4. Col·loqueu mentre sigui possible els dispositius en un lloc comú de la casa.
  5. Advertiu als menors que vagin amb compte amb les fotografies que publiquen: poden quedar per sempre a la xarxa i faciliten molta informació.
  6. Informeu sobre la importància de no creure’s tot el que llegeixen a Internet.
  7. Promoveu l’autorització dels pares per donar-se d’alta en qualsevol lloc web.
  8. Conegueu els seus gustos i preferències: Les seves activitats (on van, amb qui); Interesseu-vos per qui hi ha al darrere de cada contacte, cada correu electrònic…
  9. Utilitzeu sistemes de filtrat, de seguiment i antivirus.

El servei telefònic 116 111 d’Infància Respon és europeu i present a tots els estats  i ofereix informació, assessorament i orientació i atenció amb relació a qualsevol tipus de demanda que afecti la infància i l’adolescència, entre d’altres, aquelles relacionades amb maltractaments i vinculades amb el sistema de protecció als infants.