Els nens i l’ús de les noves tecnologies, segons el cinquè estudi AIMC

El Safer Internet Forum 2018 es dedica a l’impacte de la tecnologia entre la canalla i la societat

El 20 de novembre se celebra arreu el Dia Universal del Nen.  Coincidint amb aquesta efemèride, enguany, se celebra a Brussel·les el Safer Internet Forum  (#SIF2018), que enguany té com a eix vertebrador l’impacte de la tecnologia entre nens, joves i societat. Entre les activitats que es duen a terme hi ha una sèrie de sessions en profunditat amb temes com ara el sèxting, la privacitat o les notícies falses.

Si parlem de l’impacte de les noves tecnologies entre nens i joves, fa pocs dies es va publicar el cinquè estudi AIMC Niñ@s, que duu a terme l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC).  Aquest informe, fet a partir de 5.190 entrevistes fetes a nens d’entre 6 i 13,  revela dades molt interessants pel que fa al comportament de la canalla davant de fenòmens com les xarxes socials, els consums audiovisuals i d’Internet o l’entrada en contacte amb els dispositius mòbils propis.

5 elements clau d’aquest estudi

Font: AIMC

La mitjana de dispositius tecnològics a les llars augmenta a mesura que també augmenta l’edat. I una dada curiosa: no hi ha diferències especialment significatives entre els dispositius (ordinadors, tauletes, mòbils) i sexe, excepte en el cas de les consoles de joc (on el percentatge de nois respecte de les noies es dispara).

Font: AIMC

La preferència dels dispositius canvia en funció de l’edat: en el moment en què irromp el telèfon mòbil, l’ordinador, la consola, la tauleta i la televisió perden pes específic.

Font: AIMC

El repartiment de temps també és sensible a l’edat. (veure gràfic) A mesura que es fan grans, dispositius com la consola o la tauleta perden quota, i televisió i mòbil s’equiparen.

La irrupció de la canalla a l’univers de les xarxes socials es produeix en la franja de 12-13 anys, i és més accentuat entre les noies que entre els nois (74,9% contra el 68,2%). Però això és tot: el 13% ho fa des d’un perfil d’un familiar o amic, i el 5,3% ho fa sense ser usuari registrat.

El 89% dels enquestats diu que mira vídeos per Internet (i el 36% reconeix que ho fa a diari). Els de bromes o humor i els musicals, tant entre els nens com entre les nenes, són els que ocupen un percentatge més elevat.

Vols seguir-nos?