Les compres per Internet, amb el cap!

Comença el període de més consum de l’any, i, si comprem a la xarxa, cal ser conscients que no és or tot el que lluu.

El Black Friday (aquest 2020 s’escau el 27 de novembre) s’està convertint en el tret de sortida comercial oficial de la campanya de Nadal, l’època de l’any, com és sabut, en la qual es produeixen més compres. La situació pandèmica fa preveure que, tant de cara al Black Friday, com per al Cyber Monday (30 de novembre), com per als dies pròpiament nadalencs, les compres per Internet assoliran xifres històriques. Només cal veure com s’ha disparat el consum d’Internet a Espanya en el darrer any, amb l’assoliment de rècords en la segona onada de covid-19 (en la qual encara ens trobem immersos). 

Font i gràfica: ESpanix (Punto Neutro Español de Internet)

Des d’Internet Segura, i en el marc de la campanya #StopFrauDigital, que no et donin gat per llebre i de la Fraud Awareness Week, volem que si feu servir aquesta eina fantàstica que és Internet per fer les compres que us vinguin de gust, ho feu de manera segura, ja que cada dia es donen més casos de frau en les compres en línia, i, com apunta l’Agència Catalana de Consum, les feu amb el cap!

Per evitar fraus, us recomanem tenir esperit crític, triar el millor mètode de pagament, i tenir també en compte algunes qüestions una vegada ja feta efectiva la compra.


Quins fraus es produeixen en les compres en línia?

Pensar que perquè ja hem fet compres per Internet en múltiples ocasions sense cap problema ho tenim per la mà i no ens passarà mai res, és el primer error perquè ens acabi passant. Així com la xarxa és oberta les 24 hores, els ciberdelinqüents tampoc descansen a l’hora de buscar noves maneres d’estafar els consumidors, i a més existeixen molts tipus d’estafes en comerç electrònic. Karsten Witke, responsable de risc de serveis de pagament del Grup PPRO (plataforma que proporciona connexions directes a més de 150 mètodes de pagament), n’estableix fins a set en el seu article The seven types of e-commerce fraud explained.

Com diu el nostre lema de campanya, que no us donin gat per llebre, i, en el comerç en línia, hi afegim que més val prevenir que lamentar!


Voleu ampliar la informació?

Cliqueu sobre aquests enllaços que us portaran a altres articles i documents d’interès: