Iniciatives i accions del Dia del Consumidor

Coincidint amb aquest dia recollim les accions per promoure un consum segur, responsable i conscient.


El 15 de març es commemora el Dia de les Persones Consumidores. És una ocasió en què s’aprofita per difondre i per protegir els drets dels consumidors i promoure uns hàbits de consum més segurs, responsables i conscients.

La incidència de la pandèmia de la covid-19 ha modificat considerablement la manera de consumir de la ciutadania, que s’ha abocat a Internet per fer front a les restriccions. De fet, el balanç de les accions que duu a terme l’Agència Catalana de Consum revela que les reclamacions han augmentat un 67% durant el 2020. El sector del transport, seguit de les activitats d’oci, culturals i esportives, encapçalen el rànquing.


Accions coincidint amb el Dia Mundial de les Persones Consumidores


  • New Consumer Agenda: la UE presenta els resultats de l’estudi sobre el comportament dels usuaris respecte del consum.

Que no et donin gat per llebre!

A Internet Segura, entre els mesos d’octubre i febrer de 2021 vam treballar diversos aspectes relacionats amb els fraus digitals, com evitar-los, com fer-hi front, quins aspectes essencials cal tenir en compte.

#StopFrauDigital a Internet Segura

Tot allò que cal saber per dir prou al frau digital

La campanya #StopFrauDigital, que no et donin gat per llebre del programa Internet Segura de l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha estat una iniciativa especialment important per als temps que corren. Tots els indicadors mostren com, a causa de la pandèmia i l’increment d’hores que passem davant de la pantalla, fem servir més que mai Internet (feina, oci, compres, estudis, videoconferències amb familiars i amics…). Exponencialment, doncs, també han augmentat els casos de frau a través de la xarxa.