Què hem de fer abans, durant i després de comprar per Internet

La tercera setmana del Mes Europeu de la Ciberseguretat està dedicada a evitar fraus en les compres electròniques

Cada vegada comprem més per Internet. I de tot: des de productes d’alimentació fins a articles de tecnologia, passant per roba, complements o qualsevol cosa que us pugueu imaginar. I ho fem tant a webs que coneixem, amb una solvència més que contrastada, com a través de plataformes de les quals ens n’ha parlat algun conegut o ens han recomanat a través d’una cadena de missatges via correu electrònic o missatgeria instantània.

Per bé que cada vegada les transaccions electròniques entre usuari i venedor són més segures, la sofisticació d’aquells que volen cometre algun tipus de frau també es perfecciona. Per evitar, precisament, caure en aquest tipus de parany sense que ens n’adonem, cal tenir present algunes particularitats. Tenint en compte les recomanacions de l’Agència Catalana de Consum, aquí teniu alguns consells pràctics, senzills i, sobretot, útils.

Triar un comerç electrònic segur i de confiança.

Sempre és millor accedir a la botiga escrivint l’adreça directament al navegador.

Contrastar la informació amb altres experiències de consumidors.

Comprovar que apareix el símbol del forrellat i l’https: és signe de seguretat.

Evitar fer compres des d’ordinadors públics o xarxes wifi obertes.

En el cas d’entrades d’espectacles, fer les compres sempre des de distribuïdors oficials.

I, per evitar fraus, una infografia sobre el procés de compra: abans, durant i després.

Per saber-ne més:

Tot el que has de saber sobre les compres a Internet (Agència Catalana de Consum).

Vols seguir-nos?