Avui en dia tots els famosos i marques tenen perfils a les xarxes socials;  polítics, esportistes, actors i actrius, però també cadenes de televisió, marques, botigues, etc. Això no vol dir que tots els perfils siguin vertaders. ¿Estàs segur que segueixes a qui vols seguir i no  a una altra persona que es fa passar per qui no és? T’ajudem a esbrinar-ho.

Què vol dir que un compte d’una xarxa social està verificat?

L’anonimat de les xarxes socials ha facilitat l’aparició de milers de perfils falsos, especialment de personatges famosos. Per aquest motiu, les xarxes socials més importants han creat els comptes verificats, és a dir, perfils o canals on es garanteix la identitat de la figura pública o marca que hi ha darrere del compte.

Com pots saber ràpidament si un compte pertany realment a qui vols seguir?

En els últims anys les principals xarxes socials han instaurat uns protocols d’autenticitat perquè qualsevol pugui diferenciar els comptes verificats dels falsos. T’expliquem com identificar els comptes verificats  a cada xarxa:

  • Youtube/Google +. Per norma general, només els comptes amb més de 100.000 seguidors poden obtenir la insígnia de verificació del canal  de Youtube i han d’estar prèviament vinculades a un  compte de Google + verificat.  Aquest  senyal, que es representa amb un petit tick en un calaix gris,  significa que aquell canal pertany oficialment a qui representa.
  • Instagram. S’ha convertit en una de les xarxes preferides i és molt fàcil trobar-hi perfils falsos fent-se passar per algú popular. Per aquest motiu, des del 2014 existeixen les insígnies de veracitat que apareixen tot just al costat del nom del compte, però que només poden ser utilitzades per personatges públics, famosos i marques, és a dir aquells que tenen més probabilitats de patir suplantació d’identitat.
  • Facebook. Si et trobes un tick blau al costat d’una pàgina de Facebook vol dir que la xarxa social de Zuckerberg ha confirmat que pertany a la persona o marca a la qual fa referència.

Com a la resta de xarxes, has de ser un personatge públic o una marca important per aconseguir aquest reconeixement. Les petites o mitjanes empreses també poden demanar una insígnia a Facebook però en el seu cas serà és de color gris.

  • Twitter. El símbol de compte verificat de Twitter és exactament igual que el d’Instagram i només es dóna als perfils que es consideren d’interès públic. Aquests perfils tenen certs privilegis com poder filtrar només per comptes verificats o vetar aparèixer en missatges grupals.
  • Vine i Periscope. Els comptes de Vine i Periscope que estiguin associats a un compte de Twitter verificat es verifiquen automàticament si es vinculen tots dos comptes.

Verificat sí, però amb seguretat

Et recordem que, tot i que les xarxes poden ser molt útils, també has de tenir cura amb qui parles i quines dades dones a persones desconegudes. Encara que un compte estigui verificat, no vol dir que aquella persona sigui de la teva confiança, així que has de seguir mantenint les distàncies.

Et recordem que tens disponible un el manual de seguretat de les xarxes (https://internetsegura.cat/wp-content/uploads/2015/09/Us-segur-de-xarxes-socials.pdf)  per fer-ne un ús responsable i evitar-te problemes.

Vols seguir-nos?